20.1.13

Syg med syg på

Jeg har været fraværende pga sygdom - ligger stadig under dynen. Hurra for den bærbare!

Det startede egentlig i mandags hvor jeg var tung i hovedet efter arbejdet - det var nok bare mandagen der havde sat sig... Men min temperatur var 38.... ØV - jeg skulle jo på Seminar på Prindsen, hvilket jeg havde glædet mig til.
Tirsdag kom, stadig tung i hovedet, men Panodil kan gøre underværker, og jeg havde jo lige haft influenza (ugen inden) med ømme led og det hele, så det kunne jo ikke være influenza.
Jeg tog på arbejde og videre på seminar. Det gik fint, og seminaret var spændende. Jeg skulle bare lige have et skud Panodil hver 6.time.
Onsdag vågnede jeg med tungt hoved, snot og ondt i halsen. Panodiler, tænkte jeg. Men Panodiler gør ikke meget for hoste. Hold fast hvor jeg hostede og hakkede mig gennem dagen. Da jeg kom hjem, var det dirkete under dynen. Og her har jeg ligget siden....
Troede jeg skulle på arbejde i morgen, men i går begyndte hsten at gøre nas - det trykker for brystet når jeg hoster og dybe vejrtrækninger gør ondt. Jeg vil aflægge lægen et besg imorgen og håbe på det bedste og frygte det værste.
Eneste plus i alt det her; jeg har kunnet strikke i går og i dag - torsdag og fredag var jeg for slatten og sov det meste af dagen.

Tænkte på hvor heldig man er nu om dage, når man ligger syg: der er tv hele dagen - endda flere valgmuligheder og en computer man bare tager med under dynen. Sådan husker jeg ikke sygdom fra min barndom: DR1 havde program fra kl 17 og indtil da måtte man kigge/læse bøger, tegne, sove, høre radio eller sove....

1 kommentar:

  1. Øv Øv, kan du have en rigtig god bedring.
    Kh. Dorte

    SvarSlet

Læg en kommentar - det gør mig så glad :-)